Tom Cehlin Magnusson

Tom Cehlin Magnusson

Tom Cehlin Magnusson

Tom Cehlin Magnusson

Tropiska bilder från japanska Meagratia

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2017-03-15 09:33  |  Lästid: 2 minuter

 

Inte mycket är känt om japanska Meagratia, men så känns det också som att just det är halva grejen med japanska märken. Namnet man ska namedroppa denna gång är Takafumi Sekine som startade Meagratia år 2011, men sedan dess inte har gjort mycket för att marknadsföra märket. Istället har han i de få uttalanden han gjort om sina kläder mest pratat i beslöjat poetiska toner om drömmar, historia och tankar – och tacksamhet, gratia betyder nämligen tacksamhet på latin.

Lika drömskt poetisk är märkets lookbook inför sommaren, som för tankarna iväg till tropiska platser med luftiga kläder, där tanken på att bygga ett klädmärke på tacksamhet låter rimlig. Även hos Meagratia ser vi att silhuetten är bredare än tidigare, ett enkelt sätt att sno stilen är att i sommar bära vida linnebyxor tillsammans med en kortärmad skjorta med bowlingkrage.

Dela på Facebook
Tweeta

Redaktionen tipsar

Uppdaterad 2017-03-15 09:40