Tom Cehlin Magnusson

Tom Cehlin Magnusson

Tom Cehlin Magnusson

Tom Cehlin Magnusson

Solange, Blood Orange och Kindness blir Calvin Klein-modeller

Tom Cehlin Magnusson  |  Publicerad 2017-11-21 10:14  |  Lästid: 2 minuter

Solange, även känd som en av planetens coolaste människor, är ansiktet utåt för Calvin Kleins nya kampanj Our family. #mycalvins där sångerskan har valt ut sin självvalda musikaliska familj – en familj som råkar bestå av några av planetens hippaste musiker. Dev Hynes från Blood Orange, Adam Bainbridge (också känd som Kindness), Kelela och Caroline Polachek från Chairlift (och numera solo under namnet Ramona Lisa) dyker alla upp i det amerikanska märkets kampanj. Tanken med kampanjen är att dela ett budskap om att fira de saker som enar oss, och de olika sätt som en familj – biologisk eller självvald – kan se ut.

Alla artisterna i kampanjen har tidigare samarbetat på ett eller annat sätt, mest känt är kanske samarbetet mellan Solange och Dev Hynes på EP:n True från år 2013 där duon tillsammans kokade ihop disco-monstret Losing you.

Calvin Klein har sedan länge gjort sig kända för sina uppmärksamma reklamkampanjer, ikoniska är märkets kalsongkampanjer med Mark Wahlberg och vår egen Fredrik Ljungberg, och för bara ett år sedan släppte man en reklamkampanj som inkluderade bland annat Frank Ocean och Yung Lean. Calvin Klein blev också nyligen tilldelat Cafés stora modepris för Raf Simons jobb som designer för märket.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2017-11-21 10:15